MIRE JÓ A BCAA?


BCAA Glutamin sportital

AZ AMINOSAVAK A FEHÉRJÉK ALAPVETŐ ÉPÍTŐKÖVEI. A LEUCIN IZOLEUCIN ÉS VALIN AMINOSAVAK SPECIÁLIS SZÉTÁGAZÓ SZERKEZETÜKNEK KÖSZÖNHETIK ELNEVEZÉSÜKET: ELÁGAZÓ LÁNCÚ AMINOSAVAK. A BCAA-K FONTOSAK, MERT MÁS AMINOSAVAKTÓL ELTÉRŐEN AZ IZOMZAT BONTJA LE ÉS NEM A MÁJ. ITT VÉGÜL FELHASZNÁLÁSRA KERÜLHETNEK ENERGIAFORRÁSKÉNT VAGY ÚJ IZOMFEHÉRJÉK KÉPZÉSÉHEZ. A VÁZIZOMZAT EGYHARMADA BCAA-BÓL ÁLL.

MI IS A BCAA?

A BCAA 3 esszenciális aminosavból áll. Az esszenciális azt jelenti,hogy a szervezet nem tudja előállítani, így a táplálkozásunkkal kell biztosítani a megfelelő mennyiséget. A vörös húsok, tejtermékek nagyszerű BCAA források, de csirke és pulyka fogyasztásával is be tudsz vinni a szervezetedbe BCAA-t. Természetesen a Tejsavó fehérje turmixok is hibátlan források.

A szabad formájú BCAA-k nagyon jó választást jelentenek, mert szinte azonnal emésztődnek és bekerülnek a véráramba. Ha szeretnéd az izombontást megakadályozni, érdemes edzés előtt, közben és után is fogyasztani BCAA-t. Sőt nemcsak súlyzós edzéshez, de állóképességi edzéshez is kiváló és hasznos. Az elvesztett BCAA mennyiség pótlására a szakértők 10-10 gramm fogyasztását ajánlják edzés előtt és után, így anabolikus állapotban tudsz maradni. Ez mind szálkásítás, mind tömegnövelés idején fontos.

#fogyás #energiatermelés #edzés #izomépítés

Kiemelt hírek
Hírek